افتتاح و کلنگ زنی سه طرح گردشگری در ابرکوه

  با حضور مسئولان ۲ طرح گردشگری اقامتگاه بوم گردی سروکهن و سفره خانه سنتی کومه بی بی سید افتتاح و کلنگ اجرای عملیات فاز دوم مجموعه توریستی شاهنامه در شهرستان ابرکوه پنجشنبه به زمین زده شد. درآیینی اقامتگاه بوم…

یزدانه

 

با حضور مسئولان ۲ طرح گردشگری اقامتگاه بوم گردی سروکهن و سفره خانه سنتی کومه بی بی سید افتتاح و کلنگ اجرای عملیات فاز دوم مجموعه توریستی شاهنامه در شهرستان ابرکوه پنجشنبه به زمین زده شد.

درآیینی اقامتگاه بوم گردی سروکهن درخانه تاریخی درمجاورت سرو ۴۵۰۰ساله ابرکوه مورد بهره برداری قرار گرفت .


سعید رضاییان یکی از جوانان ابرکوهی برای راه اندازی این اقامتگاه که دارای مجوز میراث فرهنگی است و د ریک مکان باصفایی آثار و وسایل و اشیای قدیمی و همچنین وسایل طبخ غذای سنتی از گذشتگان را به معرض نمایش گذاشته ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال هزینه کرده است و زمینه اشتغال پنج نفر بطور مستقیم و ۲۵ نفر را بطور غیرمستقیم فراهم کرده است.
* افتتاح سفرخانه سنتی کومه بی بی سید
به گزارش ایرنا ، همچنین در مراسمی دیگر نخستین سفره خانه سنتی کومه بی بی سید یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهرستان ابرکوه که با مجوز میراث فرهنگی واقع در کوچه محله پشت آسیاب ابرکوه قرار دارد افتتاح و به بهره برداری رسید.
حامد اکرمی محقق ابرکوهی و مدیر این سفره خانه در گفت و گو با خبرنگارایرنا با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: برای مرمت و بازسازی این خانه قدیمی که متروکه شده بود، حدود سه میلیارد ریال هزینه شده است و هم اکنون هفت نفر در قسمت های مختلف این سفره خانه مشغول به کار هستند.
وی اظهارکرد: در حاشیه این سفره خانه سعی کردم، برای اینکه آداب و رسوم و فرهنگ مردم ابرکوه را به علاقه مندان به ویژه توریست ها و گردشگران خارجی معرفی کنم و با جمع آوری وسایل و اشیای قدیمی، یک موزه مردم شناسی راه اندازی کنم.
** کلنگ زنی فاز دوم مجموعه توریستی شاهنامه
به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد به اتفاق فرماندار وجمعی از مسئولان شهرستان ابرکوه از فاز نخست مجموعه توریستی شاهنامه این شهرستان که بامجوز میراث فرهنگی ساخته شده است دیدن کردند.
محمود فلاح زاده مدیر این مجموعه توریستی در گفت وگو باخبرنگار ایرنا گفت: برای رفاه حال مسافران و گردشگران داخلی و خارجی عملیات اجرایی این مجموعه توریستی از سال ۹۱ درمزرعه سحراب از توابع بخش مرکزی شهرستان ابرکوه با صرف هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال احداث شده است .
وی گفت : این مجتمع پذیرایی و توریستی با گنجایش پذیرش ۲۰۰نفر ، دارای رستوران مجلل ، رستوان باغ ،کافی شاپ و محوطه بازی کودکان است که زمینه اشتغال ۱۲نفر به طور مستقیم و ۷۰نفر غیر مستقیم فراهم شده است.
باحضور مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان ابرکوه کلنگ ساخت فاز دو مجموعه اقامتی شاهنامه که شامل هتل سنتی با درجه سه ستاره شامل ۲۲ اتاق باظرفیت ۴۵نفر است در زمینی به وسعت ۲ هزار مترمربع بزمین زده شد.
این مجتمع با داشتن چشم انداز زیبا به دلیل قرار گرفتن در مزارع وباغات به عنوان یکی از زیباترین مجموعه های اقامتی توریستی شهرستان ابرکوه محسوب می شود.
ابرکوه در فاصله ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد-شیراز قرار دارد

 

دیدگاهتان را بنویسید