اعتراض به تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۶ شهرداری یزد

هیأت تطبیق شهرستان یزد در سی و ششمین نشست این هیأت به بررسی صورت‌جلسه شماره ۳۵۴ شورای شهر یزد با موضوع تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۶ شهرداری یزد پرداخت. هیأت تطبیق شهرستان یزد در زمینه نحوه محاسبه خسارت…

هیأت تطبیق شهرستان یزد در سی و ششمین نشست این هیأت به بررسی صورت‌جلسه شماره ۳۵۴ شورای شهر یزد با موضوع تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۶ شهرداری یزد پرداخت.

هیأت تطبیق شهرستان یزد در زمینه نحوه محاسبه خسارت آسفالت و به‌منظور ایجاد وحدت رویه در تمامی شهرداری‌های شهرستان یزد و برخورد یکسان با تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله شرکت‌های گاز، توزیع برق، آب و فاضلاب و … تأکید کرد تا بر اساس ابلاغیه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد عمل شود.

ردیف ۱۰ تعرفه عوارض و بهای خدمات (عوارض تفکیک اراضی) با توجه به رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال عوارض تفکیک و ابلاغیه معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور مغایر با قانون تشخیص داده شد.

ردیف ۱۸ تعرفه عوارض و بهای خدمات (عوارض حق النظاره) در راستای همکاری و مساعدت بیشتر با شهروندان شایسته تجدیدنظر و کاهش مبلغ مذکور است.

هیأت تطبیق فرمانداری شهرستان یزد با توجه به پیگیری‌های اتاق اصناف استان و در راستای حمایت از صنوف و مشاغل؛ بندهای ۲۲ و ۲۳ و ۲۴ تعرفه عوارض و بهای خدمات (عوارض سالیانه کلیه مشاغل) را شایسته تجدیدنظر و بررسی بیشتر به‌منظور تعامل حداکثری با اصناف دانست.

هیأت تطبیق فرمانداری شهرستان یزد ردیف ۱۷ تعرفه عوارض و بهای خدمات (عوارض انجام معاملات غیرمنقول اعم از عرصه و اعیان) را با توجه به رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مغایر با قانون دانست.

 هیأت تطبیق فرمانداری شهرستان یزد به ریاست فرماندار یزد و عضویت نماینده شورای اسلامی استان، نماینده دادگستری و با حضور کارشناسان مشاور در امور شهری و حقوقی تشکیل و حسب قانون کلیه مصوبات شوراهای اسلامی شهر را مورد بررسی قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید