اسکان ۶۵ هزار خانوار در استان/ ۱۲ میلیارد ریال صرف تجهیز مراکز رفاهی فرهنگیان شد

علی دهقان بهابادی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش یزد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه علاوه بر مراکز رفاهی و خانه های معلم، سه هزار و ۸۰۰ کلاس در قالب ۴۲۷ مدرسه برای…

علی دهقان بهابادی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش یزد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه علاوه بر مراکز رفاهی و خانه های معلم، سه هزار و ۸۰۰ کلاس در قالب ۴۲۷ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شده افزود: ۱۵ پایگاه در سطح استان کار پذیرش و ثبت نام مسافران را به عهده دارند.


وی ظرفیت فراهم شده برای مسافران در این ایام را روزانه ۲۵ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: در این زمینه ۱۰۰ کلاس ویژه دارای امکانات تخت ، فرش ، پتو ، بالشت ، تلویزیون و یخچال فراهم شده و بقیه در کلاس های نوع الف دارای تجهیزاتی همچون یخچال ، تلویزیون ، بالشت ، فرش و پتو در هر اتاق و دوش آب گرم و در کلاس های نوع ب دارای تجهیزاتی همچون فرش ، پتو و بالشت داخل اتاق و یخچال و تلویزیون به صورت مشترک است.
دهقان با بیان اینکه یکهزار و ۲۰۰ نفر از همکاران ستادی اعم از مدیران مدارس ، سرایداران و اعضای ستاد در ارائه خدمات به مهمانان نوروزی همکاری دارند تصریح کرد:افزون بر ۵۰ درصد خدمات اسکان درشهر یزد به مسافران ارائه می شود .
وی با اشاره به اینکه بخشی از اسکان به صورت اینترنتی است و ثبت نام از ۵ اسفند آغاز شده گفت: اسکان مسافران از ۲۶ اسفند آغاز و تا ۱۳ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
وی یاد اور شد: پذیرش مسافران در اولویت نخست فرهنگیان و بعد از آن کارمندان سایر دستگاهها و در صورت ظرفیت خالی به دیگر اقشار جامعه ارائه می شود.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت امسال ۱۲ میلیارد ریال صرف تجهیز مدارس برای اسکان مسافران نورزی شد که شامل ۲ هزار تخته فرش ، ۲ هزار تخته پتو ، یک هزار دستگاه یخچال ، ، ۲۲۰ دستگاه تلویزیون ال ای دی و ۲ هزار عدد بالشت است .
*** پرداخت سالانه ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به فرهنگیان استان
دهقان گفت: با بانک ملی ایران در خصوص اخذ تسهیلات قرض الحسنه هماهنگ شده که سالانه ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات و علاوه بر آن ۴۰۰ فقره وام به همکاران فرهنگی بیمار پرداخت شود.
وی معرفی برای اخذ وام ۱۸ درصد به بانک ملی بدون محدودیت برای همه همکاران فرهنگی استان،اعطای ۱۶۰۰ وام ۵ میلیون تومانی مجموعا به مبلغ ۸ میلیارد تومان و ارائه مجوز به مدیران مدارس نواحی یک و دو برای معرفی همکاران برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه به بانک ملی مجموعا به مبلغ ماهانه یک میلیارد تومان را از دیگر خدمات ارائه شده به فرهنگیان در سالجاری بیان کرد.
دهقان اظهار کرد: تسهیلات صندوق وام ضروری،افزایش ۱۰۰ درصدی صندوق وام امداد نسبت به سال قبل ، پرداخت تسهیلات بانک رسالت به مبلغ بیش از ۴ میلیارد تومان به فرهنگیان، ارائه
تسهیلات مساعده بانک رسالت به همکاران به تعداد ۷۷ فقره به مبلغ بیش از ۱۵۰ میلیون تومان با باز پرداخت ۴ ماهه از دیگر خدمات است.
*** پرداخت ۴۵ میلیارد ریال بابت خسارت مالی و جانی در بیمه های اتومبیل فرهنگیان
وی ازپرداخت ۴۵ میلیارد ریال بابت خسارت مالی و جانی در بیمه های اتومبیل فرهنگیان خبر داد و گفت: همچنین ۲۰ هزار و ۸۰۰ نفر از فرهنگیان زیر پوشش بیمه تکمیلی هستند.
وی با بیان اینکه ۲۱۰ هزار دانش اموزان استان زیر پوشش بیمه حوادث قرار دارند افزود: همچنین ۱۴ فقره خسارت آتش سوزی منازل مسکونی فرهنگیان هم پرداخت شد.
*** ساخت ۲۸۸ واحد مسکن فرهنگیان
دهقان از ساخت ۲۸۸ واحدی مسکن فرهنگیان در استان خبر داد و گفت: فرهنگیان بدون مسکن در این طرح ثبت نام نموده اند.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت : این واحدها در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و فرهنگیان بدون خانه ، خانه دار می شوند.
وی تامین منابع برای کلینیک مشاوره ودرمان امام حسین اعم بهسازی و تجهیزات به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان ، ایجاد و تجهیز پایگاه سلامت دانش اموزی به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال، ایجاد فضاهای پرورشی ، فرهنگی ، اردوگاهها ، استخرشنا به مبلغ یک میلیارد تومان را از دیگر فعالیتها اعلام کرد.
به گفته وی تامین منابع جهت حمایت از دانش اموزان نخبه ، علمی ، فرهنگی و هنری و قرآنی ۳۰۰ میلیون تومان و تامین منابع برای حمایت آموزشی و معنوی از ۴ هزار ۱۰۰ دانش آموز ایتام ،تامین منابع برای برگزاری اردوهای راهیان نور به مبلغ افزون ۱۲۰ میلیون تومان از خدمات ارائه شده در حوزه دانش اموزی بوده است.
وی گفت: همچنین ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از هدفمند سازی یارانه ها برای توزیع شیر در مدارس تامین شده است که از دی ماه در مدارس در حال توزیع است.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خاطر نشان کرد: سرانه غذای مراکز شبانه روزی و سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان به ویژه دانش آموزان استثنائی علیرغم محدودیت منابع تامین شده است .
وی در ادامه با اشاره به نقل و انتقالات فرهنگیان افزود: امسال ۴۷۳ نقل وانتقال داخل استان و ۳۵۷ نفر خارج استان صورت گرفت.
وی از استخدام ۱۲۹ دانشجو معلم متعهد خدمت فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان (۸۶ مرد و ۴۳زن) و به کارگیری افزون بر ۱۲۰ سرباز معلم ، اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و تدوین منشور اخلاقی سازمان با هدف تکریم وتعظیم ارباب رجوع از جمله خدمات در راستای ساماندهی و ارتقای کیفیت نیروی انسانی بیان کرد.
وی در بخشی از سخنان خود گفت:طراحی و پیاده سازی سامانه اموال و انبار برای نخستین بار در کشور توسط اداره کل اموزش و پرورش استان ارائه شد که این نرم افزار اکنون در همه استانها کاربردی شده است .
وی به مراکز رفاهی فرهنگیان اشاره کرد و گفت:تالار فرهنگیان صفائیه ،خانه معلم شهید دادرس ،زائر سرای مشهد ،مرکز درمانی کلینیک فرهنگیان یزد ،مرکز آموزشی رفاهی شهید مرشد ،مرکز رفاهی شهرستان بافق و خاتم ، مراکز درمانی شهرستانهای مهریز، اردکان، میبد و مراکز رفاهی ییلاقی مهریز و تفت در این استان فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه تالار فرهنگیان استان ۲۸ هزار متر مربع وسعت دارد گفت:این هتل دارای ۲۹ سوئیت با ظرفیت ۱۳۰ نفر است و در کنار آن هتل جدید با ۷۸ سوئیت و ظرفیت ۲۴۰ تخت در دست ساخت است.
وی خاطر نشان کرد: این هتل دارای سالن های آمفی تئاتر و کنفرانس با ظرفیت ۲۵۰ نفر- کتابخانه-استخر سر پوشیده- رستوران با ظرفیت ۲۵۰ نفر- رستوران باغ با ظرفیت ۲۰۰ نفر- سالن های عروسی ۶ گانه با ظرفیت ۲۲۰۰ نفر است.
وی اظهار کرد: برای زیبا سازی و بهسازی سالن ها و محوطه تالار فرهنگیان همراه با تعویض وسایل سرویس دهی افزون بر ۲۰ میلیارد ریال هزینه شد.
دهقان با بیان اینکه مرکز خانه معلم شهید دادرس، قدیمی ترین مرکز رفاهی فرهنگیان استان است گفت: این مرکز با مساحت پنج هزار متر مربع دارای ۶۱ سوئیت و ۲۵۰ تخت است .
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد اظهار کرد: همچنین در این مرکز ۴ سوئیت با ظرفیت ۱۸ تخت جهت بیماران صعب العلاج در نظر گرفته شده است. 
وی خاطر نشان کرد: برای بازسازی رستوران این مرکز ۱۰۰ میلیون تومان و ساخت آشپزخانه و انبار آن هم ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. 
دهقان تمام برنامه های این معاونت در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مدیریت بهینه منابع انسانی ، مدیریت منابع مالی، جلب مشارکت های مردمی ، مدیریت بهینه سازی فضای آموزشی و ارتقای بهره وری پنج راهبرد این معاونت است. 
*** هر تصمیمی در اموزش و پرورش باید منجر به کیفیت شود 
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: هر تصمیم در این اداره کل باید منجر به کیفیت اعم از آموزشی ، خدمات و پاسخگویی شود. 
وی خاطر نشان کرد: تمام تلاش خود را برای عزت ، سربلندی و احترام به معلمان و دانش آموزان بکار می گیریم . 
وی در ادامه به نقش رسانه ها اشاره کرد و گفت: خبرنگاران نقش مهمی در مطالبه گری حقوق و خواسته های مردم دارندو همچنین انعکاس عملکرد دستگاهها از سوی رسانه ها موجب بهبود عملکرد و ارتقاء سطح بهره وری می شود . 
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از خبرنگاران استان به خاطر پوشش اخبار اداره کل آموزش و پرورش قدردانی کرد و گفت: تقویت و ارتقاء برنامه های این اداره کل به خاطر تلاشهای بی وقفه شما اصحاب رسانه است. 
در استان یزد ۲۱۰ دانش آموزان در یکهزار و ۹۰۰ باب مدرسه مشغول به تحصیل هستند. 

دیدگاهتان را بنویسید