استقلال وکیل و نهاد وکالت ابزاری است برای تحقق عدالت

محمد حسین جعفری رییس کانون وکلای یزد در مراسم بزرگداشت هفتادمین سال استقلال کانون وکلا که با حضور وکلاء و مسئولین قضایی و اداری و اقشار صنفی یزد برگزار شد ضمن اعلام ضرورت پاسداشت استقلال وکیل و وکالت، محصول استقلال که جوهره و وصف ذاتی وکالت است را تحقق عدالت اجتماعی و حفظ کرامت وحقوق بشریت دانست و افزود: گوهر استقلال نه یک هدف، بلکه وسیله‌ای جهت نیل به عدالت وتحقق حقوق ملت و همچنین یکی از لوازم دادرسی عادلانه و جزء لاینفک حقوق بنیادین ویک ضرورت ملی و تاریخی است.

وی افزود: کسب و کار دانستن وکالت، ظلم به عدالت و با حقوق ملت در منافات خواهد بود. وکلا درمطالبه گری از دستگاههای اداری و کلا منعکس کننده صدای مردم بی صدا و عدالت‌خواه می‌باشند و استقلال وکیل است که لکنتی در انتقال صداها نخواهد داشت.

جعفری با تاکید بر حفظ امنیت جامعه در قضیه مسمومیت دانش آموزان، ضمن محکوم نمودن این وضعیت مخاطره آمیز، ورود وکلا را در حوزه حقوق عمومی بویژه موضوع حق و آزادی های مشروع ملت را یاد آور شد و گفت: وکلا با پیشنهاد وضع قوانین جدید جهت تعیین حق الوکاله های مناسب، سعی دارند بستر ورود وکلا در مقوله مسئولیت پذیری و پاسخگویی دستگاه های اداری نسبت به تعهدات، وظایف و خطا یا تخلفات اداری که ناقض حقوق عمومی و شهروندی بیش از پیش فراهم گردد تا منفعت عمومی جامعه تامین شود.

در پایان جعفری وفاق و همدلی و همراهی در دفاع از استقلال نهاد وکالت و تحقق عدالت را از همگان خواستار شد.

دیدگاهتان را بنویسید