رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد تشریح کرد:

استقبال از نوروز با اجرای طرح «یزد ۱۴۰۰ یزد آرزوها»

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با اشاره به مهمترین فعالیت های نوروزی این سازمان که در قالب طرح «یزد ۱۴۰۰ یزد آرزوها» انجام می شود، گفت: برنامه ریزی برای اجرای نزدیک به ۷۰ پروژه نوروزی و زیباسازی زیربنایی که از ماه‌ها قبل در دستور کار سازمان قرار گرفته امروز به مرحله اجرا رسیده است.

به گزارش یزدانه و به نقل از بشارت یزد علیرضا رسولی با بیان اینکه تمامی هماهنگی های بین بخشی در سطح شهرداری برای اجرای این پروژه های نوروزی با عنایت ویژه شورای شهر و شهرداری و همکاری شهرداران مناطق پنج گانه و مدیران سازمان صورت گرفته است اظهار داشت: اغلب طرح‌ها امروز و در آستانه سال جدید به مرحله اجرایی رسیده است.

وی به تشریح مهمترین پروژه های نورپردازی اجرا شده در طرح یزد ۱۴۰۰ یزد آرزوها پرداخت و خاطرنشان کرد: اجرای طرح نورپردازی شب در مناطق و اماکنی مانند برج مارکار، دروازه قرآن، میدان بعثت، سه مسیر اصلی در بافت تاریخی و ۲۸ بادگیر، طاق، ساباط، بازارچه‌ها و آب انبارها و ۳ تقاطع داخل شهری از مهمترین پروژه های طرح یزد ۱۴۰۰ یزد آرزوها بودند که البته برای مدت‌ها ماندگار خواهند بود.

اصلاح نورپردازی میدان امیرچخماق شکوهی دوباره به این مکان تاریخی بخشیده است

رسولی به اصلاح نورپردازی میدان تاریخی امیرچخماق که زیبایی و شکوه دوباره ای به این مکان گردشگرپذیر و مهم شهر بخشید اشاره و عنوان کرد: ایجاد ۳۰ نوروزگاه و مسیر که در آنها استفاده از گلجای و ریسمان نوری و اجرای چند المان نوروزی مانند سفره هفت سین و مواردی که موجب ارتقاء نشاط اجتماعی در سطح شهر خواهد شد، نیز در دستور کار قرار گرفت که اغلب در نقاط عطف فضاهای شهری پر تردد که مورد دید بیشتری قرار دارند در حال اجراست.

رنگ آمیزی جداول معابر شهر یزد امسال هدفمندتر انجام می‌شود

وی با بیان اینکه رنگ آمیزی نرده های زیرگذرها و نرده های بین پل های عابر پیاده با تم رنگ فیروزه ای و لیمویی با متراژ تقریبی ۲۲ هزار متر در حال انجام است، گفت: طبق روال سنوات قبل شهرداری‌ های مناطق به رنگ آمیزی سنگ جدول های بلوار ها و خیابان های شهر می‌پردازند که البته به صورت هدفمند انجام می شود. یعنی سعی کردیم این اقدام در قسمت هایی انجام شود که لزوم رنگ آمیزی در آنها وجود دارد.

اجرای عادلانه پروژه های نوروزی در مناطق پنج گانه شهر یزد

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با اشاره به اینکه در قسمت میانی ۱۲ بلوار سطح شهر گل کاری صورت گرفته است، تصریح کرد: بلوارهای شهید منتظر قائم، شهید بهشتی، گلستان شرقی و غربی، آیت الله خامنه ای و… از جمله بلوار هایی هستند که در آنها گل کاری انجام شده است. ضمن اینکه ایجاد ۴۰ نقطه زیبا با استفاده از طرح های جدید مانند فلاورباکس، گل‌جای ها، سبدها و اهرم‌ها و صندوقچه های گل در دست اقدام قرار دارد.

وی ادامه داد: همراه با این موارد بعضی از المان های نوروزی هم مانند المان «پروانه و گل» بر روی پل شهید باهنر اجرا می شود. باید در نظر داشت که تمام این پروژه های زیباسازی به صورت عادلانه و با توجه به پتانسیل های بصری هر ۵ منطقه توزیع شده است.

اجرای ۱۲ پروژه زیباسازی به مناسبت کنگره شهدای استان

سید علیرضا رسولی با اشاره به نقش سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد در دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد که در نوروز ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد توضیح داد: علاوه بر پروژه های نوروزی، ۱۲ پروژه برای کنگره شهدای استان یزد اجرا خواهیم کرد که می توان به المان تن و تانک در باغ موزه ملی و نصب بیلبورد های شهدا که در هر ورودی شهر شش سردار شهید معرفی می‌شوند اشاره کرد.

وی اضافه کرد: اجرای دیوارنگاره شهدا در میدان آزادی و شهدای انقلاب، دیوار ۱۶۵۰ شهید انقلاب در میدان امام رضا نبش پارک شهدا که تمام تصاویر شهدای شهرستان یزد بر روی این دیوار با استفاده از چاپ فلز و نقوش هندسی زیبا نقش گرفته و در حال حاضر قابل بازدید است و ایجاد المان و آبخوری شهیدان نیرنگ نام برد. ضمن اینکه تمام تابلوهای چاپ فلز شهدای گرانقدر شهر یزد در بلوارها نوسازی شده است.

رسولی با بیان اینکه کاشت ۱۶۵۰ نهال مثمر و غیرمثمر مانند انار، زیتون، زرشک، کاج و سرو در بلوار دفاع مقدس یکی دیگر از مهمترین پروژه هایی بود که مختص کنگره شهدای استان اجرا شده است، گفت: که نکته مهم اینکه پروژه‌های مربوط به کنگره شهدای استان با طرح «یزد ۱۴۰۰ یزد آرزوها» همراه شده است.

نصب گلدان های آویز در گاردریل بلوارها زیبایی مضاعفی را به شهر داده است

وی با اشاره به استفاده از گلدان های آویز در گاردریل ها و نرده های بلوارهای سطح شهر که زیبایی مضاعفی را به یزد داده است اذعان کرد: در کنار این پروژه ها ارائه خدمات رفت و روب توسط حوزه خدمات شهری برای تمیز نگه داشتن شهر که با زحمات زیادی انجام می‌دهند قابل تقدیر است. خدمات مختلفی مانند نظافت کوی و معبر و مسیرهای پرتردد و پیاده راه ها و اجرای روکش آسفالت های معابر و یا اصلاح سنگ جدول های شکسته شده در مناطق پنج گانه شهر یزد در حال انجام است.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد در پایان با اشاره به اینکه تمام پروژه های زیباسازی مربوط به نوروز ۱۴۰۰ در حال حاضر و در روزهای پایانی سال به اوج خود رسیده است، گفت: امیدواریم که تمام آیتم‌های این طرح ها و برنامه ها که در قالب پروژه «یزد ۱۴۰۰ یزد آرزوها» اجرایی می شود دست به دست هم داده تا استقبال خوبی از نوروز ۱۴۰۰ داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید