استاندار: اعتمادسازی میان دولت و مردم، زمینه ساز رشد کار و افزایش درآمدهاست

سید محمد میرمحمدی استاندار یزد روز یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به وضعیت استان در پرداخت مالیات گفت: در این خصوص اساس کار بر مبنای درآمدهاست و ملاک میزان درآمدهای دفاتر و اسناد هر واحد…

سید محمد میرمحمدی استاندار یزد روز یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به وضعیت استان در پرداخت مالیات گفت: در این خصوص اساس کار بر مبنای درآمدهاست و ملاک میزان درآمدهای دفاتر و اسناد هر واحد تولیدی است .


وی افزود: یک واحد تولیدی وقتی می خواهد وام بگیرد اسناد و دفاتر و فاکتور سوددهی ارائه می کند اما همین واحد موقع پرداخت مالیات ، اسناد زیان دهی می آورد.
رئیس شورای برنامه ریزی استان یزد اضافه کرد: چرا باید در یکسال دو دفتر از سوی یک واحد تولیدی ارائه شود ؟ در این شرایط کارشناسان و مدیران باید تنها با ملاک قرار دادن قانون وضعیت مالیات مجموعه را بررسی کنند.
میرمحمدی با تاکید بر لزوم پرهیز از دروغ و اعتماد به دولت تصریح کرد: باید دارالعباده بودن یزد را در عمل اگو قرار داده و خلاف قانون عمل نکنیم و بدانیم که هر واحد تولیدی به تنهایی توانایی درآمدزایی نداشته بلکه یکسری خدمات در کنارش ایجاد شده بنابر این باید حق دولت و دیگران را بپردازد.
وی گفت: عمده درآمد مالیاتی استان یزد از چند معدن بزرگ است و باتوجه جلوگیری از خام فروشی و به ایجاد صنایع جوار معدنی و در نتیجه کاهش درآمدهای معادن در آینده نیازمند برنامه ریزی برای جبران این کمبود هستیم تا علاوه بر خلق ثروت ، رشد کارها و نیز افزایش درآمدهای مالیاتی را شاهد باشیم.
استاندار یزد اظهار امیدواری کرد تا پیش بینی ها با نگاه به همه گزینه ها و بر مبنای واقعیت ها و در مسیر رشد و توسعه و افزایش درآمدها باشد.
نصیری زاده دبیر شورای برنامه ریزی استان یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه ۹۰ درصد درآمد مالیاتی استان از پنج معدن بزرگ است ، گفت : ۷۰ درصد واحدهای تولیدی استان در سال هر کدام فقط ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت می کنند.
در این خصوص معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با انتقاد از روند افزایش ۱۶ تا ۲۰ درصدی سالانه مالیات این استان گفت: بیشتر درآمد مالیاتی استان از معادن بزرگ است و با توجه به اینکه عمدتا عمر یک مجموعه ۳۰ سال اعلام شده اگر این افزایش مالیات ادامه یابد چگونه می توان آن را وصول کرد.
 سیدمحمدرضا سیدحسینی افزود: وضعیت صنایع و معادن استان یزد شکننده شده و نمی توان برای دریافت مالیات بیشتر از طریق آنها در آینده امیدوار بود.
برای سال ۹۵ بیش از یکهزار و ۲۵۴ میلیارد تومان مالیات برای استان یزد در بودجه مصوب شده بود که در ۱۰ ماه نخست امسال از مجموع هزار و ۴۵ میلیارد تومان درآمد مصوب مالیاتی حدود هزار و ۲۳میلیارد تومان یعنی ۹۸ درصد بودجه مصوب وصول شده است.

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید