اختصاص یک درصد بودجه شهرداری یزد به استارتاپ‌ها

رئیس مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهری یزد با تاکید بر لزوم استفاده از مشارکت مردم در مدیریت شهری و هچنین اهمیت خلاقیت و فناوری در توسعه و پیشرفت جامعه شهری، از ایجاد معاونت خلاقیت و فناوری‌های نوین شهری در…

رئیس مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهری یزد با تاکید بر لزوم استفاده از مشارکت مردم در مدیریت شهری و هچنین اهمیت خلاقیت و فناوری در توسعه و پیشرفت جامعه شهری، از ایجاد معاونت خلاقیت و فناوری‌های نوین شهری در شهرداری یزد خبر داد و اظهار داشت: ساز و کاری تحت عنوان ایجاد «مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری» با ورود شهردارسابق در شورای شهر مطرح شد و پس از آن با استقبال اعضای شورا مواجه گردید. وی درادامه افزود: یکی از جدی ترین راه کارها برای مشارکت و دیده شدن شهروندان توجه به طرح ها وایده هایی است که در جهت مدیریت هرچه بهتر شهر ارائه می شود برای این مهم یک درصد بودجه شهرداری به این مرکز اختصاص یافته است.

به گزارش بشارت یزد، جعفرامین مقدم در نشستی خبری، ساز و کار ایجاد «مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری» را در قالب یک معاونت مجزا اعلام کرد و افزود: ایجاد این مرکز یکی از مهمترین ایده های جمالی نژاد بود که بتواند به طور تخصصی به تولید دانش در حوزه مدیریت شهری بپردازد.

امین مقدم در خصوص رسالت مرکزخلاقیت و نوآوری های نوین شهرداری گفت: در دنیا همواره ساز و کارهایی برای رشد و اجرایی شدن ایده ها وجود دارد که به نوعی جای این خلاقیت ها در آموزش و پرورش خالی است. وی در ادامه بیان داشت: ما می توانیم برای مدیرت شهری در زمینه تولید دانش تلاش کنیم که این مهم در مرکز خلاقیت با توجه به رویکردی که شورای اسلامی دارد محقق می شود.

رئیس مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهری یزد با اشاره به اینکه امروزه دنیا استارت‌آپ‌ها را به عنوان راهکاری برای رفع مشکلات شهری مورد توجه قرار داده، از اختصاص یک درصد از بودجه شهرداری یزد توسط شورا به حمایت از استارت‌ آپ‌ها خبر داد و گفت: یکی از اهداف مرکز خلاقیت حمایت از استارتاپ ها برای استفاده در مدیریت شهری است. وی در ادامه افزود: تلاش در جهت کارآفرینی در حوزه شهری برای قشر تحصیل‌کرده و گرفتن بازخوردهای آن از مهمترین مسائلی است که به آن می‌پردازیم، قاعدتا از علم مدیریت شهری متناسب با تکنولوژی روز دنیا عقب هستیم و امیدواریم با استقبال شهروندان از این مرکز، فضایی برای اجرایی شدن ایده های برتر فراهم شود.

امین مقدم ایجاد اتاق فکر را یکی دیگر از اقدامات مرکز خلاقیت عنوان کرد و افزود: ایجاد اتاق فکر به عنوان یک شاکله جدی و تاثیرگذار در مدیریت های اجرایی نقش دارد که متاسفانه هنوز به این مرحله نرسیدیم. وی در ادامه بیان داشت: شورای شهر تصمیم گرفته است مرکز خلاقیت به عنوان اتاق فکر هم مطرح شود و اتاق فکر یک مرحله از قرارداد باشد.

این مقام مسئول بررسی ابعاد مختلف یک پروژه را هدف اصلی اتاق فکر دانست و گفت: همواره بعد از افتتاح یک پروژه شاهد حجم عظیمی از انتقادات و پیشنهادات هستیم که شاید دیگر نتوان از آنها استفاده کرد، اتاق فکر شاید جمعا ۸ عضو اصلی داشته باشد اما کمیته های تخصصی که زیرمجموعه این اتاق هستند به بررسی تخصصی یک پروژه درابعاد مختلف می پردازند و در نهایت نتیجه را به اعضا اعلام می کنند.

رئیس مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهری یزد با اشاره به هوشند سازی شهر یزد و همچنین انتخاب یزد به عنوان شهرپایدار انرژی، اظهارداشت: حضور یزد در شبکه شهرهای جهانی یکی از اهداف اصلی ماست که به شدت پیگیر تحقق آن هستیم و به صورت ساختاری و هدفمند در این مسیر قدم برمی داریم. وی در ادامه افزود: یزد ظرفیت های خوبی دارد که یونسکو می تواند از آن بهره مند شود و همچنین یزد از این سازمان معتبر جهانی استفاده های خوبی داشته باشد.

این مقام مسئول شکل دادن یک ساختار دائمی و علمی در روابط بین یزد و یونسکو را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: خواستار ایجاد یک نمایندگی از سوی یونسکو در یزد شدیم و کمیسیون فرهنگی این نهاد به نحوی پیشنهاد شهرداری یزد را پذیرفته است و با وجودی که هنوز اجرای آن نهایی نشده است ولی به آن بسیار نزدیک هستیم و امیدواریم هر چه زودتر محقق شود.

امین مقدم با اشاره به جایزه یزد در بنیاد جهانی انرژی گفت: یزد می تواند شروع کننده ی بحث پایداری انرژی در جهان باشد، در این راستا در سال جاری همایشی با حضور مدیران ارشد شهرهای پایدار جهان خواهیم داشت که در این زمینه نیز امیدواریم یزد به عنوان پایتخت این شهرها انتخاب شود.

دیدگاهتان را بنویسید