اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در مهریز امسال بودجه اختصاصی دریافت می‌کند

رئیس منابع طبیعی شهرستان مهریز گفت: امسال برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در مهریز بودجه ویژه اختصاص می‌یابد.   سیدعلی باقری در گفت‌وگو با خبرنگاان اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکنون بودجه‌ای برای بیابان‌زدایی به شهرستان مهریز تعلق نگرفته است،…

رئیس منابع طبیعی شهرستان مهریز گفت: امسال برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در مهریز بودجه ویژه اختصاص می‌یابد.

 

سیدعلی باقری در گفت‌وگو با خبرنگاان اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکنون بودجه‌ای برای بیابان‌زدایی به شهرستان مهریز تعلق نگرفته است، امسال قرار است بودجه‌ای برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در نظر گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته منابع طبیعی بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این هفته درختکاری است و به این مناسبت ۱۰ هزار اصله نهال در مهریز توزیع می‌شود.

باقری بیان کرد: توزیع نهال زیتون، کاج، سرو، اقاقیا، زبان گنجشک، سنجد شیرین و سنجد تلخ تا پابان اسفندماه بین مردم و باغداران ادامه دارد و امیدواریم با کشت این تعداد نهال شاهد فضای سبز شاداب‌تری در مهریز باشیم.

رئیس منابع طبیعی مهریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وسعت محدوده شهرستان مهریز ۶۷۴ هزار هکتار است، عنوان کرد: بیشترین بخش این شهرستان را عرصه‌های مرتعی شامل ۵۳۳ هزار هکتار تشکیل می‌دهد.

وی عنوان کرد: ۸۹ هزار هکتار از این میزان ییلاق و قشلاق است که نگهداری از آنها کار بسیار دشواری است و از توانایی یک اداره خارج است بنابراین انتظار داریم همه ارگان‌ها در این زمینه همراهی کنند.

باقری افزود: مجموع سطع جنگل‌ها و فضای سبز شهرستان مهریز ۳۲ هزار هکتار است که طبق رایزنی‌های انجام شده، قرار است نگهداری پارک‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.

وی در مورد بهره‌برداران مراتع این شهرستان نیز یادآور شد: دامداران مهریز ۶۴ هزار دام شامل گوسفند، شتر، بز، کل و میش را در مراتع پرورش می‌دهند و مجوز تعلیف دارند.

رئیس منابع طبیعی مهریز خاطرنشان کرد: وی برداشت‌های بی‌رویه از سطح مراتع را از معضلات منابع طبیعی شهرستان مهریز برشمرد و بیان کرد: کنترل این امر به تنهایی از عمده منابع طبیعی خارج است بنابراین نیاز به همکاری مردم وجود دارد.

وی تأکید کرد: مردم برداشت‌های بی‌رویه، آتش‌سوزی، زمین‌خواری و سایر مسائل مرتبط با منابع طبیعی را با شماره ۱۵۰۴ در میان بگذارند.

باقری در مورد تصرف اراضی ملی در مهریز نیز بیان کرد: در این راستا ۳۲ پرونده تشکیل شده و در مجموع ۳۰ هکتار از اراضی غیرقانونی خلع ید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید