رئیس اتاق بازرگانی استان بر حمایت از هنرمندان صنایع دستی جهت صادرات یا شرکت در بازارهای جهانی خبر داد:

آمادگی اتاق بازرگانی یزد برای حمایت از صنایع دستی استان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد در خصوص نقش و اهمیت برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی اظهار کرد: برای اولین بار است که از نمایشگاه صنایع دستی دیدن می کنم. امسال نمایشگاه خوبی در یزد برگزار شده و به همین دلیل از تمامی برگزار کنندگان تشکر می نمایم.

به گزارش بشارت یزد، مجتبی دستمالچیان در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی استان یزد با انتقاد از حضور کم رنگ هنرمندان صنایع دستی یزدی بیان کرد: در این نمایشگاه صنایع دستی یزد و هنرمندانش باید حضور پر رنگتر و بیشتری می داشتند. جای خود یزدیها هنوز در این نمایشگاه خیلی خیلی خالی است.

دستمالچیان در ادامه در خصوص اهمیت بازدید مسئولین از نمایشگاه صنایع دستی گفت: قطعا صنایع دستی، آثار ارزشمندی است اما متاسفانه مدیران بسیاری از این آثار را نمی شناسند. بازدید مسئولین از این نمایشگاه باعث آشنایی بیشتر آنها با صنایع دستی و هنرمندان یزدی می شود و هنگامی که آنها می خواهند کادو یا هدیه ای را بدهند می توانند از صنایع دستی استفاده کنند که خوب این موضوع باعث رونق اقتصاد صنایع دستی استان و تبلیغات آثار هنرمندان یزدی در سایر نقاط کشور می شود.

رییس اتاق بازرگانی یزد در خصوص صادرات و واردات صنایع دستی و امکانات ویژه ای که اتاق بازرگانی قرار است برای هنرمندان صنایع دستی قائل شود، اظهار کرد: اتاق بازرگانی یزد آمادگی دارد اگر هنرمندان صنایع دستی استان تمایل داشته باشند و کشوری را به عنوان بازار هدف شناسایی کرده، یا بخواهند در نمایشگاهی شرکت کنند، از آنها حمایت کند. اما متاسفانه تاکنون هیچ درخواستی از هنرمندان صنایع دستی در این خصوص نداشته ایم. ولی کارهای خوبی را در این نمایشگاه دیدم که فکر می کنم بازار صادرات خوبی داشته باشد و تلاش می کنیم هنرمندان محترم صنایع دستی بتوانند بازار هدف خود را در خارج از کشور پیدا کنند.

در ادامه دستمالچیان در خصوص تسهیلات ویژه برای هنرمندان صنایع دستی در خصوص صادرات محصولات بیان کرد: حتما نیاز نیست تولید کننده صنایع دستی کارت بازرگانی داشته باشد. هنرمندان می توانند از بازرگانانی که در این حوزه کار می کنند کمک بگیرند و با کارت آنها محصولاتشان را صادر کنند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه حضور در بازارهای جهانی مستلزم هزینه های زیادی است. شرکت در نمایشگاههای بین المللی هزینه های زیادی دارد و اینکه یک نفر بخواهد خودش به تنهایی در آن شرکت کند کار آسان و ‌مقرون به صرفه ای نیست. بنابراین وظیفه خودمان می دانیم که حمایت کنیم و قطعا هم اینکار را می کنیم.

رییس اتاق بازرگانی یزد در پایان در خصوص نحوه حمایت از هنرمندان صنایع دستی اظهار کرد: اگر هنرمندان نیاز داشته باشند برای صادرات محصولشان سرمایه گذار و بازرگان پیدا می کنیم و یا اینکه اگر خودشان تمایل داشته باشند بخشی از هزینه ها را در قالب پاویونی که در نمایشگاههای مختلف می گیریم، پرداخت شود. امیدواریم هنرمندان یزدی هم بتوانند در بازارهای جهانی حضوری پر رنگ تری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید